Biurko rosnące wraz z dzieckiem
12 lipca 2022Czy Twoje dziecko idzie do pierwszej klasy? A może jest już doświadczonym uczniem? Czas pomyśleć o ulepszeniu miejsca na odrabianie lekcji i przechowywania sprzętu do nauki. ...
Pierwszą rzeczą w biurze, która rzuca się w oczy klientowi jest recepcja. To pomieszczenie tworzy pierwsze wrażenie o firmie. Często więc wstępne podejście klienty do firmy zależy od sposobu prezentacji tej przestrzeni biurowej
Z reguły do stworzenia wnętrza recepcji wykorzystuje się style takie jak loft, hi-tech, minimalizm, eko- styl, stosuje się również Feng Shui. Nie zaleca się zamykania przejść i wyjść awaryjnych. Większość projektantów zaleca wybór mebli do pokoju recepcyjnego, w zależności od rodzaju działalności, jaką prowadzi dana firma. Rynek konsumencki oferuje szeroką gamę mebli do stworzenia porządnego wnętrza biurowego. W większości przypadków recepcja jest podobna do salonu, który ma już pewne cechy firmy.
Estetyczna strona w projektowaniu takich mebli biurowych jest jedną z decydujących. Czemu? Wrażenie firmy zależy od jakości i przemyślanego projektu. Recepcja z reguły nie tylko reprezentuje wizerunek firmy, ale również demonstruje możliwości, status i prestiż. Recepcja jest zarówno miejscem pracy dla sekretarki (administratora), jak i miejscem przyjmowania gości. Wygodne, duże biurko lub lada recepcyjna oraz miła atmosfera poprawi standard firmy.
Z materiału, z którego wykonany jest mebel biurowy, bezpośrednio wpływa na jego wygląd. Wysokiej jakości materiały zawsze prezentują się imponująco. Warto zwrócić uwagę na dobór materiałów, gdyż od tego zależy reputacja firmy.Zwróć uwagę z czego zrobione są Twoje meble biurowe do recepcji, w tym lada recepcyjna.
Biurko sekretarki powinno być wystarczająco duże, aby pomieścić wszystkie niezbędne akcesoria - telefon, dokumenty, faks i inne. Ponadto projekt rozmieszczenia mebli zakłada obecność szuflad i stolików do przechowywania wszystkich niezbędnych dokumentów.
Blat lady klienta nie powinien być zbyt duży, ale powinien wygodnie pomieścić papiery. W związku z tym projekt zakłada system dwupoziomowy. Zaleca się zaprojektowanie mebla o wysokości 115-122 cm, wtedy komfortowo będzie się na nim można oprzeć, podpisać dokumenty itp. Z obu stron ważna jest ergonomia tego mebla.
Odpowiedzialne podejście do projektu recepcji pomoże stworzyć dobre wrażenie firmy. Zapewni także komfort zarówno gościom, jak i pracownikom. Lepiej powierzyć taką pracę projektantom, ponieważ specjalista uwzględni wszystkie niuanse w projekcie i zrobi to skutecznie. Pomoże też idealnie dobrać meble biurowe.
Tradycyjnie recepcję można podzielić na kilka stref w postaci przestrzeni dla odwiedzających i sekretarki. Sekretarka zwykle znajduje się za sporym biurkiem, co powinno umożliwić zainstalowanie telefonu, sprzętu komputerowego oraz umieszczenie niezbędnego kompletu dokumentów biznesowych.
Szafy i półki ze szklanymi drzwiami mają dużą funkcjonalność, która zapobiega wnikaniu kurzu do różnych dokumentów, a także daje możliwość wizualnej obserwacji zawartości półek. Doskonale mieszczą literaturę referencyjną i różne katalogi, które są bezpośrednio związane z pracą danej firmy.
Do przechowywania szczególnie cennych dokumentów potrzebne są półki z nieprzezroczystymi drzwiami. Są to regały, których zwiedzający nie widzi. Obejmuje to różne szafki, których miejsce znajdują się poniżej poziomu powierzchni biurka. Są one przegrodach, widoczne tylko dla tych kto jest przy stole.
Wybierając miejsce na recepcję konieczne jest, aby znajdowało się ono naprzeciw wejścia, tak aby pracownik mógł widzieć osoby wchodzące/wychodzące z lokalu. W tym celu można wykorzystać dowolny z narożników pomieszczenia przy ścianie naprzeciw wejścia.
Recepcja może przybierać różne formy. Parametry krzesła zależą bezpośrednio od dalszego sposobu ustawienia: przy ścianie lub na środku samej recepcji. Na biurku pracownika można również umieścić różne produkty reklamowe w postaci ulotek czy wizytówek i innych przedmiotów. Dość często zawierają informacje o samej firmiej z których może skorzystać każdy odwiedzający. Aby pomieścić takie informacje, można zainstalować różne dodatkowe półki i specjalny sprzęt wystawienniczy.
Cechy wymiarów lady recepcyjnej zależą głównie od osobistych preferencji klienta. Nie zaleca się zajmowania tym wnętrzem całej przestrzeni pokoju recepcyjnego. Oprócz recepcji powinny znajdować się inne elementy odpowiedniego wnętrza, ponieważ goście mogą zebrać się w tym samym pomieszczeniu. W celu rozwiązania tego - warto zainwestować w różnego rodzaju krzesła, fotele lub kanapy, które pozwolą odwiedzającemu bez trudu czekać na swoją kolej w najbardziej komfortowych warunkach. Te meble nie powinny również wypełniać całej wolnej przestrzeni recepcji i blokować przejścia lub stać dość blisko siebie.
Jeśli metry kwadratowe na to pozwalają, to między fotelami a krzesłam można ułożyć stół. Zwykle zawiera on produkty promocyjne firmy. Można przy nich również wypić kilka filiżanek kawy. W tym celu w pokoju znajduje się ekspres do kawy. Również w recepcji można umieścić różne pojemniki z wodą. Mogą z nich korzystać zarówno pracownicy, jak i jej goście.
Meble dla gości należy dobierać w zależności od polityki prowadzonej przez firmę. Wysokie cechy jakościowe mebli biurowych świadczą o postawie kierownictwa wobec odwiedzających. Meble tapicerowane wymagają dbałości, ale zawsze są praktyczne w użyciu i zapewniają wysoki poziom komfortu. Często stosuje się krzesła i fotele, które bazują na plastiku, drewnie i innych materiałach. Kreatywność kadry zarządzającej może bezpośrednio odzwierciedlić się w aranżacji recepcji. Dość często stosuje się elitarny typ mebli biurowych wykonanych z miękkiej skóry i wypełniacza. Warto również pamiętać o dekoracjach w postaci kwiatków czy innych ozdób.
Zobacz także: Jak wybrać meble do sypialni? Rodzaje zdjęcia styl
0Komentarze